Bordie.nl
Nieuws: Kijk eens in de uitgebreide help van dit forum, hoe alles werkt
 
*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren. 29 Maart, 2024, 14:38:44


Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte


Pagina's: [1]   Omlaag
  Favorieten  |  Print  
Auteur Topic: hoe nu verder?  (gelezen 11870 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
m
Gast
« Gepost op: 15 Februari, 2008, 06:09:44 »

hey, ik heb ff een vraag aan alle bordies hier: ik heb zelf borderline en weet dat ik zonder medicijnen niet normaal kan functioneren, ik draai dan letterlijk door. ik heb een jaren ssri`s geslikt, maar bij al die pillen zit een groot nadeel, misschien heel stom om te zeggen maar door die dingen kan ik nu geen orgasme meer krijgen.  en geloof me, da is kut!!!! en vooral ook frustrerend. nu ben ik op zoek naar een andere medicijn soort. hiervan heb ik er alles al geprobeerd en zie nu echt geen uitzicht meer op verbetering. is toch raar he: vechten met jezelf en zelf ook nog verliezen. momenteel slik ik het middel Welbutrin, ookwel Zyban genoemd. dit middel wordt ook wel gebruikt om te stoppen met roken, alleen dan een lagere dosering, momenteel zit ik aan 300mg. van da spul krijg ik alergische reacties, en ik wordt er ook gigantisch opgefokt van. daardoor loopt t vaak behoorlijk uit de hand en zit ik de hele dag te janken. heeft iemand nog suggesties voor een bepaald medicijn? want ik zit er nu echt doorheen en weet nu echt niet meer wat de volgende stap is. iemand nog suggesties? groetjes m > huilen
Gelogd
angel666
*****
Offline Offline

Geslacht: Vrouw
Berichten: 7135


Just Married!!


« Antwoord #1 Gepost op: 15 Februari, 2008, 09:05:52 »

Hallo m,

dat lijkt me een lastig probleem ja!
Heb je dit met je psyg besproken?
Want ik neem aan dat je van hem of haar je medicijnen krijgt.
Hij of zij zal vast ook wel weten wat je verder nog aan medicijnen kunt proberen.

Heb je verder nog therapie of andere hulp naast de medicijnen?

Medicijnen werken voor iedereen anders, dus niemand kan jou vertellen wat wel goed zal werken voor jou. Het is altijd proberen hoe een medicijn zal aanslaan.

Ik hoop dat je jouw medicijn snel zult vinden,

knuff Angel
Gelogd

Some days I feel broke inside but I won't admit
There's just too much that time can not erase
I'm so sick of speaking words that no one understands

Rust zacht lieve Damiën....
vlindertje
*
Offline Offline

Geslacht: Vrouw
Berichten: 6204


En ook nog eens V.I.P.


WWW
« Antwoord #2 Gepost op: 16 Februari, 2008, 19:59:11 »

Hallo M,

Een vervelend probleem. Ik weet nog wel, toen ik echt slecht in me vel zat, dat door de medicatie ik geen zin had in seks. Die behoefte was totaal weg. Gelukkig is dit allemaal weer teruggekomen. Maar kan we wel voorstellen dat je hier van baalt.

Zoals angel al schreef, krijg je de medicatie of van je psychiater of van je huisarts. Zij weten het beste welke medicijnen goedaansluiten bij je problemen. Maar je kunt daar ook aangeven, waar je last van hebt. Of vind je dat moeilijk om je probleem voor te leggen? Ik zou dat wel kunnen begrijpen.
Maar probeer dan te onthouden, dat deze hulpverleners beroepsgeheim hebben. Dus er mag niets doorverteld worden, zonder jouw toestemming. Ze zijn er om jouw te helpen, ook als er klachten zijn, dan zijn ze zeker bespreekbaar. En ik denk dat waar jij last van hebt, vaker voorkomt dan uitgesproken wordt.

Ik hoop in ieder geval dat je toch je klachten bespreekbaar kan maken en dat je samen met je hulpverlener een medicatie vind, waarvan je niet allergisch voor bent en wel normaal orgasme kan krijgen.

knuff
vlinder
Gelogd

Ik heb zoveel dat ik kwijt moet, en zo weinig wat ik zeggen kan...

Het voelt raar, dat het goed gaat, het maakt me verdrietig, maar we blijven positief. Cheesy

Zij die het opgeven weten nooit hoe dicht ze bij hun doel waren!
M
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: 16 Februari, 2008, 20:59:00 »

ik heb die medicijnen idd al van een psychiater van het ggz. zij schreven me eerst altijd prozac voor, en echt, t lijkt wel een wondermiddel, t werkt super, er was echter een probleem zoals al bekent, die vervelende bijwerking. dus ik vroeg andere medicijnen. ik kreeg oa. remaron, citalopram, fluvoxamine. ze hebben t bij mij allemaal geprobeerd en de meeste werken ook echt goed, ze hadden alleen allemaal dezelfde bijwerking. bij t ggz wisten ze ook niet meer wat ze moesten met de medicijnen en zeiden dat ze wat dat betreft al genoeg hadden geprobeerd. maar hier legde ik me dus niet bij neer, want de rest van mn leven geen orgasme meer kunnen krijgen daar heb ik dus echt geen zin in. ik ben vervolgens gaan zoeken op internet, oa op google en kwam tot de ontdekking dat er zelf zoiets bestond als het ssri sexual disfunction, dit kan BLIJVEND zijn, al zijn de wetenschappers er nog niet helemaal over uit. ik ben dus gaan zoeken naar een medicijn zonder serotonine heropnameremmers, een medicijn dat in een ander gedeelte van de hersenen wat deed en toch anti-depressief werkt. ik kwam toen uit bij wellbutrin, ook wel bekent als zyban, dit wordt in een lagere dosering ook gebruikt door mensen die willen stoppen met roken. men denkt(zoals bij elke anti-dep. weten de wetenschappers nog niet precies hoe en of t werkt) met wellbutrin dat het reageert met noradrenaline en dopamine.
 dit medicijn slik ik inmiddels iets meer als een week met als dosering 300 mg per dag. en eindelijk heb ik sinds gisteren het idee dat het gaat werken, maar afgelopen week was echt heel zwaar, en eerlijk gezegd heel mn arm lag open. ik weet nog niet of ik een orgasme kan krijgen, dit durf ik nog niet te proberen omdat ik bang ben dat het weer niet lukt. ik heb wel veel last van bijwerkingen, mn tong is opgezet en mn tandvlees ontstoken, terwijl ik hier 24 jaar nooit geen last van heb gehad, maar deze moeten binnen 2 tot 4 weken over zijn volgen de psych. . ik ben benieuwd maar het gaat nu al veeel beter met me. groetjes M
Gelogd
angel666
*****
Offline Offline

Geslacht: Vrouw
Berichten: 7135


Just Married!!


« Antwoord #4 Gepost op: 17 Februari, 2008, 09:08:32 »

Bijwerkingen kunnen idd blijvend zijn helaas. (ik weet van het zweten bv zeker dat die blijvend kan zijn)

Probeer je niet teveel te focussen op het orgasme, dan weet je zeker dat het niet komt.
Ik hoop voor je dat deze medicijnen helpen en dat ze geen nare bijwerkingen geven,

knuff Angel
Gelogd

Some days I feel broke inside but I won't admit
There's just too much that time can not erase
I'm so sick of speaking words that no one understands

Rust zacht lieve Damiën....
m
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: 21 Februari, 2008, 17:23:15 »

de nieuwe medicijnen werken niet, ik heb nu 2 opties: of terug naar de ssri`s en de bijwerking voor lief nemen of stoppen met medicatie. T gaat nu ontzettend kut, en ben ik bang dat ik echt van mezelf ga verliezen. ik weet t nu echt niet meer. ik wil niet meer hoeven vechten, ik wil gewoon echt niet meer.
Gelogd
angel666
*****
Offline Offline

Geslacht: Vrouw
Berichten: 7135


Just Married!!


« Antwoord #6 Gepost op: 23 Februari, 2008, 10:32:43 »

Het is het ene of het andere kwade dus.
Lijkt me een lastige keuze.

En als je nu toch terug gaat naar de ssri's en dan langzaam probeert af te bouwen?
Want zonder lukt je zo te lezen niet.
Is dat geen optie dan?

Knuff Angel
Gelogd

Some days I feel broke inside but I won't admit
There's just too much that time can not erase
I'm so sick of speaking words that no one understands

Rust zacht lieve Damiën....
m
Gast
« Antwoord #7 Gepost op: 23 Februari, 2008, 22:42:36 »

nee dat heb ik al geprobeert, werkt ook al niet. geen idee wat ik nu nog moet doen.


m
Gelogd
Pagina's: [1]   Omhoog
  Favorieten  |  Print  
 
Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006, Simple Machines LLC

(C)2003-2013, Bordie.nl All Rights Reserved.
Pagina opgebouwd in 0.137 seconden met 166 queries.