Bordie.nl
Nieuws: Gebruikersovereenkomst herzien op 19-09-2009 m.b.t. de registratie.
 
*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren. 18 April, 2024, 06:02:20


Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte


Pagina's: [1]   Omlaag
  Favorieten  |  Print  
Auteur Topic: wie weet wat ik moet doen  (gelezen 12592 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
jasmine
Gast
« Gepost op: 15 Februari, 2008, 14:05:03 »



HALLO ALLEMAAL
IK ZIT MET EEN GROTE PROBLEEM,IK HEB  ZOWIESO BORDERLINE MAAR..IK WORD DE LAATSTE TIJD ECHT GEK VAN MIJZELF.
IK BEN HEEL DRUK IN MIJN HOOFD,EN BEN DRUK MET PRATEN,ZENUWACHTIG,ONRUSTIG EN PRAAT EEN 1 STUK DOOR.
IK MERK DAT MIJN OMGEVING ER OOK LAST VAN HEEFT.
IK WIL ER HEEL GRAAG WAT AANDOEN,WANT IK WORD ER ZELF OOK GEK VAN.WIE WEET WELKE MEDICIJNEN HET BESTE HELPEN( HET LIEFST HEOMEPATISCHE MEDICIJNEN).
IK HEB IN HET VERLEDEN ANTI DREPESSIEVA GESLIKT MAAR HET SLOEG NIET OP MIJN LICHAAM.IK WIL MEDICIJNEN DIE NIET TEVEEL BIJWERKINGEN HEBBEN EN WAAR JE TOCH BEETJE RUSTIG VAN WORD.
SOMS DENK IK DAT IK MISSCHIEN OOK BORDERLINE HEB,HET LIJKT WEL EEN BEETJE POP ELKAAR HE?
WIE KAN MIJ HIER WAT MEER OVER VERTELLEN?
WIE WEET WELKE MEDICIJNEN IK HET BESTE KAN SLIKKEN,IK BEN AL NAAR DE HUISARTS GEWEEST MAAR DIE WIL MIJ GEEN MEDICIJNEN GEVEN ..IK KRIJG BINNENKORT WEL EEN PSYCHIATER.

IK WENS IEDEREEN STERKTE MET DE BORDERLINE!
GROETJES VAN JASMINE 
Gelogd
jasmine
Gast
« Antwoord #1 Gepost op: 15 Februari, 2008, 14:10:30 »


IK HEB EEN FOUTJE GEMAAKT IN MIJN VORIGE BERICHT...IK BEDOELDE
DAT IK ZOWIESO BORDERLINE HEB MAAR DAT IK DENK DAT IK MISSCHIEN OOK ADHD KAN HEBBEN,MAAR HOOR DAT HET OP ELKAAR LIJKT.

ALVAST BEDANKT VOOR JULLIE ADVIES
GROETJES JASMINE
Gelogd
vlindertje
*
Offline Offline

Geslacht: Vrouw
Berichten: 6204


En ook nog eens V.I.P.


WWW
« Antwoord #2 Gepost op: 16 Februari, 2008, 20:27:08 »

Hallo Jasmine,

Ik zou het erg prettig vinden, dat je in het vervolg niet meer in CAPS gaat schrijven. Dit is erg slecht te lezen en krijg er hoofdpijn van. Overigens is dit ook niet toegestaan!!

Je schrijft dat je denkt borderline te hebben, maar dat het misschien ook wel ADHD kan zijn. En dat het ook nog eens op elkaar kan lijken.
Ik zal je een stukje informatie geven, waar je misschien wat mee verder kan komen. Ga zelf niet dokteren of je borderline of ADHD hebt, maar neem hiervoor contact op met een huisarts. Deze kan een doorverwijzing geven in geval van psychische problemen naar een psychiater. Deze kan testen doen, om dan vast te stellen of je misschien borderline heb of niet.
Daarbij weet ik ook niet hoe oud je bent, maar onder de 18 jaar kan dit niet vastgesteld worden!
Wat betreft overeenkomsten, zover ik weet lijkt het NIET op elkaar. ADHD is over het algemeen dat iemand erg druk en onrustig kan zijn. Iemand met borderline hoeft dit totaal niet te hebben. Het is niet het gangbare symptoom bij borderline.
Hoe ADHD getest wordt, zover ik gelezen heb en wat ik er van weet, wordt dit op een totaal andere manier getest en een huisarts kan je hier het beste de wegen in geven.

Maar ga NIET zelf dokteren, er zijn genoeg diagnoses die op borderline lijken (en ik heb het dan niet over ADHD). Dan nog wil je duidelijkheid hierover, ga echt naar een huisarts toe of ggz.

Over medicatie kan ik je geen tips en adviezen geven. Medicatie daar reageert iedereen heel persoonlijk op, dat geld het zelfde voor homeopatische middelen. Pas met het laaste ook op, kan zeer verslavend werken en dan heb je er nog een probleem bij!!
Je psychiater die je binnenkort krijgt mag ook medicatie voorschrijven. Dat doet niet alleen een huisarts. Daarbij krijg je niet zomaar medicatie, en ik denk dat je huisarts daaar gewoon voorzichtig in is, omdat er ook geen diagnose is.

Succes en liefs,

vlinder
Gelogd

Ik heb zoveel dat ik kwijt moet, en zo weinig wat ik zeggen kan...

Het voelt raar, dat het goed gaat, het maakt me verdrietig, maar we blijven positief. Cheesy

Zij die het opgeven weten nooit hoe dicht ze bij hun doel waren!
trea
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: 20 Mei, 2008, 08:29:19 »

Ik kan ook niet zeggen wat je moet doen maar ga niet zelf een diagnose stellen .   ik ben 38 jaar en heb adhd en de symptonen van adhd lijken niet op die van Borderline , wel weet ik dat er bij adhd een comorbiteit ( dus dat het samen gaat ) kan zijn met Borderline .
Of je adhd hebt kun je laten testen , ik ben getest bij het ggz en dat gaat vrij snel , de symptonen van adhd moeten al aan toonbaar zijn vanaf je hele vroege jeugd ( voor je zevende jaar ) ...adhd heeft niet alleen te maken met alleen maar heel druk zijn maar ook met je concentratie , met geen structuur hebben en tien dingen tegelijk willen doen .
Ga niet zomaar medicijnen gebruiken , als je het zeker wilt weten kun je bij je huisarts een verwijzing vragen voor de ggz om je te laten testen .

Trea
Gelogd
€
Gast
« Antwoord #4 Gepost op: 26 Augustus, 2008, 22:07:36 »

je bent humor nog vergeten, ook erg belangrijk! ik herken het allemaal wel, ook de omgeving etc. maar ik blij met wie ik ben... worden ze moe van me, dan gaan ze toch, haha

praten is gezellig!
Gelogd
desenindra
*
Offline Offline

Geslacht: Vrouw
Berichten: 1136



« Antwoord #5 Gepost op: 27 Augustus, 2008, 15:47:45 »

idd adhd en borderline lijken niet op elkaar kan wel overeenkomsten hebben maar het is een afzonderlijk iets
en ik kan het weten ik heb het nl allebei adhd en borderline

sterkte ermee

desenindra
Gelogd

Aanbevolen Dagelijkse Hoeveelheid Drukte
Pagina's: [1]   Omhoog
  Favorieten  |  Print  
 
Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006, Simple Machines LLC

(C)2003-2013, Bordie.nl All Rights Reserved.
Pagina opgebouwd in 0.175 seconden met 165 queries.