Bordie.nl
Nieuws: Op bordie.nl respecteren, accepteren en nemen we elkaar zoals we zijn.
 
*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren. 19 April, 2024, 12:19:02


Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte


Pagina's: [1]   Omlaag
  Favorieten  |  Print  
Auteur Topic: Borderline en Therapie  (gelezen 8202 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Mirjam
Gast
« Gepost op: 20 Februari, 2008, 13:25:26 »

Hoi allemaal,

Ik ben Mirjam en ik wil een scriptie gaan maken over borderline en therapie.

Ik ben dus heel benieuwd naar jullie ervaringen, zowel negatief als positief, met bepaalde therapieen. Mijn interesse gaat dan vooral uit naar hypnotherapie / regressie, EMDR,  etc. Maar natuurlijk zijn ook oordelen over andere therapievormen wenselijk.
Ik hoor zo veel verschillende dingen namelijk, de ene zegt: borderline is niet te genezen, daar moet je mee leren leven, dat is de enige therapie.
De ander zegt weer: Ik boek best goede resultaten, al zijn het vaak wel wat langdurigere trajecten van ca 3 jaar.
En zo wisselt dat steeds.
Dus mijn nieuwsgierigheid is gewekt.

Wat zijn jullie ervaringen?

Ik vind het geen probleem als jullie anoniem reageren.
In de toekomst wil ik ook therapeuten gaan interviewen over hun bevindingen.

Alvast hartelijk bedankt  Kiss
Gelogd
vlindertje
*
Offline Offline

Geslacht: Vrouw
Berichten: 6204


En ook nog eens V.I.P.


WWW
« Antwoord #1 Gepost op: 20 Februari, 2008, 18:38:17 »

Hoi Mirjam,

Ik zal later mijn ervaring hier neerzetten. Weet niet voor wanneer je het nodig hebt? Misschien is dat nog even handig om te vermelden, zodat leden ook weten tot wanneer ze het hier kunnen posten Cheesy

Toch wil ik al wel vast kort reageren op je berichtje. Je noemt namelijk een aantal therapien op, die over het algemeen te maken hebben met trauma's. En het verwerken van trauma's. Heb dit voor de zekerheid ook nog even nagezocht op internet en daar krijg ik dezelfde informatie uit, zoals ik ook al dacht dat het was. Die therapien die jij noemt wordt meer gebruikt bij PTSS (post traumatische stress stoornis)

Nu kan iemand met borderline ook PTSS hebben, maar als jij een scriptie wil maken over borderline en therapie. Dan zou ik me meer gaan richten op de volgende therapien:

* Dialectische gedragstherapie (DGT), ook wel linehan therapie genoemd
* VERS -training (EMS =emotie regulatie stoornis), Oftewel een training om je emotie te leren reguleren.
*Schematherapie (cognitieve thereapie van Young).

Groetjes vlindertje
Gelogd

Ik heb zoveel dat ik kwijt moet, en zo weinig wat ik zeggen kan...

Het voelt raar, dat het goed gaat, het maakt me verdrietig, maar we blijven positief. Cheesy

Zij die het opgeven weten nooit hoe dicht ze bij hun doel waren!
Pagina's: [1]   Omhoog
  Favorieten  |  Print  
 
Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006, Simple Machines LLC

(C)2003-2013, Bordie.nl All Rights Reserved.
Pagina opgebouwd in 0.087 seconden met 70 queries.