Bordie.nl
Nieuws: Kijk eens in de uitgebreide help van dit forum, hoe alles werkt
 
*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren. 19 April, 2024, 10:56:41


Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte


Pagina's: [1]   Omlaag
  Favorieten  |  Print  
Auteur Topic: Ervaringen van gezinsleden van een Borderliner  (gelezen 19178 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Litorrie
Gast
« Gepost op: 03 Maart, 2008, 23:12:48 »

Hoi,

Mijn naam is Lian en ben 35 jaar, ik ben getrouwd en heb 2 kinderen (1 van 8 jaar en 1 van 5 jaar). Ik zou graag willen weten hoe mijn vader, mijn zus en ik mijn moeder van 60 jaar naar de huisarts kunnen krijgen om door professionele hulpverlening eventueel vast te laten stellen of zij borderliner is of niet. Wij hebben ons al zo lang mee laten slepen om maar niet te willen inzien dat zij zo'n ernstige beperking heeft. Gisteren heeft zij toegezegd om naar de huisarts te gaan niet voor haar zelf maar omdat ik, mijn zus & vader dat zo graag willen omdat het voor ons nu ook niet meer te dragen is. Na ons gesprek heeft zij het weer voor elkaar gekregen door héél zielig te gaan doen tegen mijn vader dat ze uitstel heeft gekregen. Ze hebben nu de afspraak dat zij eerst het boek "the Secret" mag uitlezen omdat zij hem ervan heeft overtuigd de problemen die zij heeft kan oplossen met dit boek en dan zullen ze weer verder zien. Zijn er nog meer mensen die dit herkennen en hoe zijn jullie dan uiteindelijk bij de huisarts terecht gekomen?

Groetjes Lian
Gelogd
Goofy
*
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 3228


kwam, zag, en logde in..


WWW
« Antwoord #1 Gepost op: 04 Maart, 2008, 09:26:00 »

Het is in nederland heel moeilijk om iemand te verplichten om iets te doen. Als je moeder niet wil kan je helemaal niets. Of ze moet een gevaar zijn voor zichzelf of de omgeving dan kan er vanuit een recherlijke macht besloten worden dat ze iets moet doen.

Maar ik ga er even niet van uit dat dit het geval is in deze situatie, dan is het heel moelijk om je moeder te dwingen. Heel simpel en hard gezegd, als ze niet wil kan je niets. Je moeder moet er dus echt achter staan om naar de huisarts te gaan. En zo uit je verhaal te lezen staat je moeder hier niet echt voor open.

Ik zou trouwens wel opassen om je moeder al in de borderline hoek te stoppen. Borderline is een verzameling van vanalles en nog wat. Het kan dus heel goed dat je moeder niet aan de "eisen" voldoet voor borderline, maar dat (als er testen zijn geweest) er heel iets anders uitkomt. Pas dus op met zelf een diagnose te stellen.

Groetjes Goof
Gelogd

Het voordeel van hoogtevrees, is dat je net zoveel spanning en vertier haalt uit een keukentrapje, als anderen uit een hele dag Six Flags.
sandra
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: 12 Maart, 2008, 21:57:39 »

Mijn dochter heeft borderline. Zij is 20 jr, zij kan niet weken of naar school gaan. Zij heeft dus geen inkomsten en dus toaal afhanelijk van mij, wat haar nog depressiever en haar eigen waarde alleen nog maar erger maakt en haar wil om er een eind aan te maken groter wordt. Wat kan ik hieraan doen om haar te helpen?? Waar kan zij terecht. Zij wil graag geholpen worden, maar tot nu toe hebben haar therapeuten geen grip op haar kunnen krijgen. Vragen als hoe gaat het, daar heeft zij niets aan.
Een wanhopige moeder.
Gelogd
angel666
*****
Offline Offline

Geslacht: Vrouw
Berichten: 7135


Just Married!!


« Antwoord #3 Gepost op: 13 Maart, 2008, 13:52:19 »

Heeft ze geen recht op wajong of wao dan?
Heeft ze wel hulp of helemaal niks?
Want er zijn tegenwoordig aardig wat therapieën speciaal gericht op mensen met borderline en de resultaten zijn lovend.

Knuff Angel
Gelogd

Some days I feel broke inside but I won't admit
There's just too much that time can not erase
I'm so sick of speaking words that no one understands

Rust zacht lieve Damiën....
vlindertje
*
Offline Offline

Geslacht: Vrouw
Berichten: 6204


En ook nog eens V.I.P.


WWW
« Antwoord #4 Gepost op: 13 Maart, 2008, 16:43:22 »

Mijn dochter heeft borderline. Zij is 20 jr, zij kan niet weken of naar school gaan. Zij heeft dus geen inkomsten en dus toaal afhanelijk van mij, wat haar nog depressiever en haar eigen waarde alleen nog maar erger maakt en haar wil om er een eind aan te maken groter wordt. Wat kan ik hieraan doen om haar te helpen?? Waar kan zij terecht. Zij wil graag geholpen worden, maar tot nu toe hebben haar therapeuten geen grip op haar kunnen krijgen. Vragen als hoe gaat het, daar heeft zij niets aan.
Een wanhopige moeder.

Zojuist heb ik je goedgekeurd. Kan me voorstellen dat je het prettiger vind om hier eventueel op het forum zelf verder over te praten. Cheesy

Liefs vlinder
Gelogd

Ik heb zoveel dat ik kwijt moet, en zo weinig wat ik zeggen kan...

Het voelt raar, dat het goed gaat, het maakt me verdrietig, maar we blijven positief. Cheesy

Zij die het opgeven weten nooit hoe dicht ze bij hun doel waren!
Pagina's: [1]   Omhoog
  Favorieten  |  Print  
 
Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006, Simple Machines LLC

(C)2003-2013, Bordie.nl All Rights Reserved.
Pagina opgebouwd in 0.146 seconden met 145 queries.