Bordie.nl
Nieuws: Kijk eens in de uitgebreide help van dit forum, hoe alles werkt
 
*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren. 20 April, 2024, 05:29:21


Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte


Pagina's: [1]   Omlaag
  Favorieten  |  Print  
Auteur Topic: ex vriend misschien borderline  (gelezen 8618 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Schoko
Gast
« Gepost op: 27 April, 2008, 10:27:51 »

Hallo, ik herken de symptomen van borderline best erg bij mijn ex vriend.
2 jaar geleden kregen we een relatie, het ging echt goed, totdat hij het na 6 maanden uitmaakte, zomaar, om een zinnetje wat ik had gezegd.
Na 2 weken wist hij al niet meer waarom, en daarna brak de tijd aan van toestrekken en afstoten.
Hij wilde dat ik van hem hield en bij hem wilde zijn, en telkens als hij dat weer voor elkaar had, dan stootte hij me weer af.
Nu na 2 jaar, we hadden weer 2 maanden een relatie, waarin hij maar 1x in de week tijd had en het niet officieel genoemd mocht worden omdat hij het niet aankon als het dan weer fout zou gaan, kwam ik erachter dat hij ook andere seksuele contacten had, en dat hij afgelopen tijd heel veel gelogen heeft tegen me.
Hij ontkent de andere meisjes tegenover mij, maar tegen haar ontkent hij weer over mij, en hij wil nu alleen nog maar rust en feesten.
Als ik jullie verhalen over borderline lees, dan ben ik er bijna van..
De vraag waar ik nu mee zit is, wat is het beste, hem blijven negeren en geen contact meer zoeken?
Ik heb niet het idee dat zijn omgeving ervan weet want hij kan perfect een maskertje opdoen..

Ik hou van hem, maar ik kan hier niet mee omgaan..
Gelogd
vlindertje
*
Offline Offline

Geslacht: Vrouw
Berichten: 6204


En ook nog eens V.I.P.


WWW
« Antwoord #1 Gepost op: 27 April, 2008, 12:14:30 »

Hoi Schoko,

Kan me voorstellen dat hoe het verloopt tussen jouw en je "ex"vriend niet goed weet hoe er mee om te gaan.
En dat je op zoek bent naar tips, hoe het beste aan te pakken.

Maar pas op om hem in een hokje te douwen en te bestempelen direct met borderline. Dit gebeurt zo vaak en vooral als de persoon in kwestie erachter komt het meer kwaad doet dan goed.
Er zijn meerdere psychische diagnoses die vergelijkbaar zijn met borderline. Van daar dat ik ook zeg pas op om hem direct te bestempelen met...

Ik weet verder niet of hij psychische problemen heeft, en zo ja hier al eens hulp voor heeft gehad. In ieder geval is eht wel duidelijk als ik af ga op jouw bericht, dat er dingen niet kloppen.
Je liegt niet over relaties en gaat niet vreemd. Dat zou ik ook niet goedkeuren, maar daar hoef je niet specifiek een psychisch probleem voor te hebben.

Het belangrijkste is dat je voor jezelf nagaat, wat wil jij. Wat verwacht je van jezelf. Wat wil je van de ander en is dat reeeel.
Praat met elkaar en wees duidelijk naar elkaar.

Als hij geen contact wil dan is dat zijn besluit en die zul je moeten accepteren hoe moeilijk dat voor jouw dan weer is, aangezien je van hem houdt.
Maar wees daarbij dan duidelijk, dat je geen speelpop bent en wanneer het hem uitkomt het weer goed is omdat hij het zou willen.
Jij bent er ook nog en vergeet dat niet Wink

Hoop dat je hier weer verder mee kunt.

Liefs vlinder
Gelogd

Ik heb zoveel dat ik kwijt moet, en zo weinig wat ik zeggen kan...

Het voelt raar, dat het goed gaat, het maakt me verdrietig, maar we blijven positief. Cheesy

Zij die het opgeven weten nooit hoe dicht ze bij hun doel waren!
schoko
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: 27 April, 2008, 13:27:16 »

Hallo Vlinder,

Ik wil hem ook echt niet in een hokje stoppen, maar de symptomen die ik over borderline lees die passen gewoon heel goed bij hem en zouden voor mij ook een hoop verklaren.
Wil niet zeggen dat iedereen dezelfde symptomen heeft, maar hij heeft bijna alle symptomen die ik lees hierover..

Hij heeft idd wel psychische problemen en is hiervoor ook al eens in behandeling geweest vroeger maar ik heb het idee dat er nu meer aan de hand is.

Ik heb het contact verbroken omdat ik boos was dat hij me keer op keer weer zo behandelde..
En hij zei dat hij rust aan zijn hoofd wilde.
Ik zie aan zijn msn namen dat hij wel reactie van me wil, maar ik negeer hem omdat ik het gevoel heb dat ik anders goedkeur wat hij heeft gedaan.
Wat ik wil is eigenlijk gewoon de waarheid waarom 1 meisje niet genoeg voor hem is en waarom hij zoveel liegt, maar aangezien hij die dingen ontkent zal dat antwoord niet komen.

Ik wil niet zeggen dat mensen met borderline deze dingen doen en daarom fout zijn, maar ik zou wel kunnen voorstellen dat als hij zich zo voelt zoals de gedichtjes enz op deze site, waarom hij daarom zo de aandacht opzoekt om zich beter te voelen.

Waarom ik op dit forum post is dan ook omdat ik graag meer inzicht wil krijgen in borderline, en niet omdat ik het afschuif.

Dankje voor je reactie!
Gelogd
vlindertje
*
Offline Offline

Geslacht: Vrouw
Berichten: 6204


En ook nog eens V.I.P.


WWW
« Antwoord #3 Gepost op: 27 April, 2008, 14:30:46 »

Met dit bericht geef je mij alleen maar meer de indruk dat je er eigenlijk vanuit gaat dat je ex borderline heeft.
Alleen een psychiater kan deze diagnose doormiddel van testen vast stellen.

Ik denk persoonlijk dat je beter kan richten op antwoorden/duidelijkheid krijgen van jouw vragen dan richten op een diagnose, waar eigenlijk totaal (nog) geen sprake van is.

En ik bedoel nu niet dat je hier niet welkom dan bent. Tuurlijk als je vragen hebt over borderline dan kun je deze gerust stellen. Wil je alleen behoeden voor eventueel het onnodige. Deze fout wordt namelijk veel gemaakt door mensen en dat is jammer.

Liefs vlinder
Gelogd

Ik heb zoveel dat ik kwijt moet, en zo weinig wat ik zeggen kan...

Het voelt raar, dat het goed gaat, het maakt me verdrietig, maar we blijven positief. Cheesy

Zij die het opgeven weten nooit hoe dicht ze bij hun doel waren!
Pagina's: [1]   Omhoog
  Favorieten  |  Print  
 
Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006, Simple Machines LLC

(C)2003-2013, Bordie.nl All Rights Reserved.
Pagina opgebouwd in 0.116 seconden met 79 queries.