Met iemand met borderline valt van tijd tot tijd helemaal niet mee te leven.
Vermoed dat mijn vriend dit heeft, heeft vroeger een hoop vervelende dingen meegemaakt, dingen die ik echt niemand toe zou wensen.
Hij is verslaafd aan blowen, is alcoholist, is verbaal agressief, reageerd agressief ten opzichte van mensen, lijkt af en toe wel last te hebben van dementie (kan een paar keer iets tegen hem gezegd hebben en dan ruzie krijgen omdat ik niets gezegd heb), liegt over van alles en nog wat (echt van die dingen die ik de moeite niet eens waard vind, is dan aardig en dan echt een etterbak en ga zo maar door.
Overal staat te lezen dat je je niet te veel moet aantrekken van de verbale dingen die mensen zeggen die last hebben van borderline, maar zeer doet het wel. Als ik iets moet doen, bijvoorbeeld gereedschap moet aangeven bij het klussen, krijg ik de zenuwen, bang dat ik iets fout doe, bang dat ik het niet snel genoeg doe en ga zo maar door. Probeer dat soort dingen altijd te vermijden, maar dat kan niet altijd en juist omdat ik dan zo zenuwachtig word gaat er altijd wel iets mis. En dan ben ik een hersenloos, een domme idioot en dat zijn nog de aardige dingen. Hoe vaak en hoelang moet je je dat soort dingen niet aan blijven trekken dan?
Nooit is het zijn fout maar altijd de mijne omdat ik achterlijk ben.
Door zijn buien zijn we eigenlijk al onze vrienden kwijt geraakt, puur en alleen om hoe hij me behandelt. Probeer me vast te houden aan de goede dagen dat ie wel zichzelf is. Het beste wordt dat vertaald in het liedje van Cindy Lauper, True Colours, dat is in mijn geval in ieder geval wel zo. Maar wanneer kan je het niet meer aan?
Wanneer is het nu echt genoeg geweest, ondanks wat ze zeggen over omgaan met borderline?? Probeer het wel echt, maar weet niet hoelang ik het nog aankan om 5 dagen te zitten huilen om 2 leuke dagen te hebben.
Het ergste is nog dat mijn vriend af en toe hele heldere buien heeft en dat ook erkend dat er iets aan de hand is, maar hij heeft jaren therapie gehad die niets uithielpen en is er nu van overtuigd dat je het allemaal zelf moet oplossen, ik krijg niet aan zijn verstand dat je sommige dingen niet alleen kan. En ik kan hoe graag ik het ook wil hem hier niet mee helpen, dit is een ding wat ik niet voor hem kan oplossen