Bordie.nl
Nieuws: Wij zijn op zoek naar nieuwe moderators. Lijkt het jouw wat om het team te komen versterken, klik hier
 
*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren. 28 Maart, 2024, 19:00:37


Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte


Pagina's: [1] 2 3   Omlaag
  Favorieten  |  Print  
Auteur Topic: borderline vriendin valt niet mee t e leven  (gelezen 77317 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
rob
Gast
« Gepost op: 28 April, 2008, 02:26:10 »

sinds jan.2008 ben ik weg bij mijn vriendin na 12 jaar. ieder najaar speelde haar depressies op en moest ik van haar het huis  uit, was ik eenmaal weg dan wilde ze dat ik weer terug kwam, haat liefde , kan niet met en zonder je noemde ze het zelf.
ook kon haar humeur in 1 sec. omslaan van vrolijk naar agressief als ik volgens haar zeggen iets verkeerds had gezegd , en sloeg ze me.
haar humeur is net het weer, de ene keer staat ze te dansen in haar huis als ik thuis kom met de radio op 10 , de andere keer is ze depressief en heb je ruzie om niks.
ook merkte ik als het "uit " was dat ze direct op wel 3 datingsite's ging staan omdat ze niet alleen kon zijn, maar dat bleef alleen maar bij beetje emailen dan.
de eerste 11 jr. van de relatie had ik mijn eigen huis nog, als haar najaarsdepressies weer gingen opspelen, verdween ik richting mn eigen huis en ging ik lekker stappen met mn vrienden, op deze manier had ik er eigenlijk niet zn last van.
altijd stond ze dan na max 1 week weer voor mn deur snikkend of ik weer terug wilde komen, en ging het weer tijdje goed vaak
vorig jr. had ik met haar serieus gesprek , zo van we houden toch van elkaar en we gaan samen oud worden , laat ik me huis verkopen, vond zij prima idee, ze noemde mijn huis altijd mjn vluchthuisje, kan je niet meer vluchtten naar je eigen huisje zei ze nog !!!
maar ondanks alle beloftes speelde de najaarsdepressie in 2007 weer hoog op, ik kon niet meer ff weg , huis verkocht. ik zat vlak voor de kerst dat ik op straat gegooid zou worden, ik vertelde haar dat ik geen zin had om met de feestdagen alleen in een huis te zitten, en boekte vakantie bali voor 4 wkn. had gezien dat daar flink vrouwen overschot is. toen ze eenmaal merkte dat ik ECHT had geboekt sloeg de paniek haar om het hart. ineens wilde ze mee, belde het reisburo achter mn rug op en wilde ticket bij boeken , ze wilde niet dat ik naar die hoeren ging zoals ze toen tegen me schreeuwde. maar zij had me het huis uitgestuurd, zij had de relatie beeindigd !! ik ben toch gegaan ,lekker gefeest daar, toen ik terug kwam was ze boos en spreektzelfs niet meer met me. we hebben het er beide moeilijk mee nu.
vorige week hadden we een gesprek met mijn zwager erbij want zij wilde iets bespreken met me maar kan dat niet alleen met mij, ze ontploft bij het minste geringste dan. liefde haat ligt 1 mm bij elkaar vandaan bij haar.
maar ik denk de juiste beslissing te hebben genomen. of zijn er voorbeelden zoals ik boven heb beschreven die door therapie zijn genezen ??
p.s ik kwam pas 2 mnd. nadat het uit was erachter dat ze borderline had, ik wist niet van het bestaan, maar kwam in gesprek met psygolooge , die toen ik mijn verhaal vertelde over mijn ex zei dat ze borderline had.
ik vond altijd maar dat ze zich vreemd gedroeg en snapte haar gedrag niet.
haar zoon heeft heel erg ADHD  is dat een man-variant op borderline???
toen ze hoorde dat ik aan haar vriendin vertelde dat ze borderline had ontkent ze dat ze het heeft, en geeft mij alle schuld, ik ben de oorzaak van alles volgens haar.

heden ben ik voor haar als de rode lap voor de stier

Gelogd
rob
Gast
« Antwoord #1 Gepost op: 09 Augustus, 2008, 17:04:39 »

 met rob,

ben nu precies 8 mnd. uit elkaar voor wat mn relatie betreft met mn ex bordrline vriendin.   eerlijk gezegd had ik eerder dit moeten doen achteraf maar je hoopt maar steeds dat het beter zal gaan.
ik moet iedereen aanraden als je een vriendin hebt met haat/lifde kan niet met kan niet zonder je KAPPEN ermee !!  gaat nooit over !!
zij heeft inmiddels een nw vriendje ( een ex. vriend  van mij) en ik doe het voorlopig nog f rustig aan.sta er versteld van hoe snel sommige mensen na 12 jr relatie weer binnen 2 mnd. in bed liggen met hun nw. liefde, ik kan het in ieder geval niet, heb het geprobeerd maar werkt bij niet !
Gelogd
harry
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: 20 Augustus, 2008, 19:09:07 »

Ik weet precies wat je meegemaakt heb, ik ben zo stom geweest om met mijn ex te trouwen. naar mijn idee om me vast tehouden, we kwamen er ook pas later achter toen het al te laat was.
Samen hebben we nog een kind ook, de arme schat had nooit geboren mogen worden. Mijn kind woont helaas bij dr moeder, en ik heb sterk de indruk dat mijn kind PASsyndroom aan het ontwikkelen is.

Ik ben op zijn minst 3 banen kwijt geraakt, heb een depressie gehad en zat diep in de schulden. Daar ben ik gelukkig vanaf, helaas niet van mn ex.

Maanden nadat ik weer mijn leven op orde had, vielen de puzzelstukjes op zijn plek. Ik begrijp nog steeds niet dat ik het zover heb laten komen, weglopen is toch wel een goeie optie. Had ik dat maar gedaan.

Voel me gebruikt/misbruikt op de meest verschrikkelijke manier, lullig om er later pas achter tekomen.

Moet wel zeggen dat niet alle boorderliners zo extreem zijn, dr zijn er ook bij die uitermate hun best met cursussen en therapie, toch hou ik ze liever op afstand.
Gelogd
vlindertje
*
Offline Offline

Geslacht: Vrouw
Berichten: 6204


En ook nog eens V.I.P.


WWW
« Antwoord #3 Gepost op: 20 Augustus, 2008, 19:20:04 »

Hoi Harry,

Voor een omstander is het ook zeker niet makkelijk om met borderline om te gaan, maar zeker ook mogelijk. En vind het jammer voor je dat het allemaal anders is gelopen.
Ik zag dat je zojuist geregistreerd had en zal account zo activeren.
Maar ik vraag mij wel iets af.

In je laatste alinea geef je aan gelukkig dat niet iedereen zo extreem is en dat er ook genoeg zijn die hun best doen etc etc.
Maar waarom zeg je dan dat je ze liever op afstand houdt, maar je ondertussen wel registreerd op een forum, waar vele mensen met borderline zitten. Uiteraard zijn er ook omstanders, die graag willen leren om er mee om te gaan.

Ik hoop in ieder geval dat je wat aan het forum zal hebben en ook de positieve kant mag leren kennen en handvaten uitgereikt krijgt om er mee te leren omgaan als omstander.

liefs vlinder
Gelogd

Ik heb zoveel dat ik kwijt moet, en zo weinig wat ik zeggen kan...

Het voelt raar, dat het goed gaat, het maakt me verdrietig, maar we blijven positief. Cheesy

Zij die het opgeven weten nooit hoe dicht ze bij hun doel waren!
harry
Gast
« Antwoord #4 Gepost op: 20 Augustus, 2008, 19:54:48 »

Hoi vlindertje,

De 7 jaar die ik meegemaakt heb waren zeer heftig, zeker als je er later pas achter komt dat je partner borderline heeft.
Heb ook jaren geen contact meer gehad met mijn familie, dit is gelukkig weer hersteld.

Naar mij idee, deed/doet ze alles met bijbedoelingen. Zoals zwanger worden, snel trouwen, open relatie willen. Alles om je vast tehouden. En nu ik een nieuwe relatie heb, is haar backup kwijt en ben ik de boeman.
Ze weet precies wie ze er voor moet strikken. Het is dr bij mij gelukt, haar ex voor mij en nu nu met haar huidige partner. Hij wist wel van tevoren dat ze borderliner is, en ik hoop dat hij heel sterk in zijn schoenen staat.
Hij heeft zelfs een huwelijk van 20jaar opgegeven, blijkbaar weet ie waar hij aan begonnen is.

Wat mij opvalt is zodra dingen niet gaan zoals zij ze wil, is het mis en zit ze naar mijn idee in pannetje 5. Ik trap niet meer in haar acteer talent, volgens haar ben ik een grote factor in haar borderline. Logisch als je je zin niet krijgt.

Ik heb nog last van de gevolgen, durf nog steeds niet tegen mijn huidige partner direct in tegaan. Gaat wel wat beter, maar klap nog steeds dicht. Ben als de dood dat ik weer financieel de mist in ga.

Het heeft een te grote inpact op leven gehad, dat ik daarom bordies op een afstand hou. SORRY!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Gelogd
Goofy
*
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 3228


kwam, zag, en logde in..


WWW
« Antwoord #5 Gepost op: 20 Augustus, 2008, 20:55:43 »

Wat ik me dan toch afvraag.

Als je mensen met borderline op afstand wil houden zit je hier wel in het holst van de leeuw.
Want ik denk dat 1 op 100 leden een omstander is......
Gelogd

Het voordeel van hoogtevrees, is dat je net zoveel spanning en vertier haalt uit een keukentrapje, als anderen uit een hele dag Six Flags.
starcy
Gast
« Antwoord #6 Gepost op: 08 September, 2008, 11:50:30 »

jeetje, wat worden de borderliners er toch doorgehaald, ik heb zelf borderline, en het gaat goed met me..
als mijn man eens vervelend is en ik word terecht boos word het al gauw op de term borderline gegooid, erg zielig vind ik dit..
als je gewoon accepteerd dta je dit hebt en er hulp bij hebt er is redelijk mee te leven en tuurlijk zien wij de dingen soms wat zwart/witter en zijn we eenzaam maar elk mens heeft toch zijn eigenaardigheden..... we hebben hier zelf niet voor gekozen, maar moeten er wel mee leren omgaan en een beetje begrip zou wel prettig zijn.
soms lijkt het me beter een lichamelijke ziekte te hebben die word wle geaccepteerd.

Gelogd
elsie
Gast
« Antwoord #7 Gepost op: 15 Januari, 2009, 22:54:01 »

voor iedereen,bordie s en omstanders,lees het boek de borderline-dans van anthony walker. zelf heb ik borderline,maar heb veel aan t boek gehad.en met een boderliner valt best te leven,als het maa van twee kanten komt. ook ik moet begrip hebben voor mijn stoornis,maar ook voor mijn partner als ik weer eens een bui heb.
Gelogd
KS
Gast
« Antwoord #8 Gepost op: 17 Januari, 2009, 17:00:41 »

Jammer dat sommige mensen hier reageren met het antwoord van : als je zo'n vriendin hebt moet je er meteen mee kappen. En dat er een baby nooit geboren had mogen worden. Beetje hard allemaal.
Maar het is wel zo , niet iedereen is zoals jij
En niet iedere persoon met borderline is hetzelfde.

Voor naaste , zoals familieleden en partners , is het inderdaad moeilijk om met een persoon met borderline om te gaan.
Er zijn ook gewoon cursussen waar naaste heen kunnen gaan zodat jullie het WEL beter kunnen begrijpen en er mee om kunnen gaan.
Je hoeft natuurlijk niet alles te pikken als iemand een "terug val" heeft maar waar is jullie begrip gebleven mannen ?

Als je er niet mee om kunt gaan , ga dan gewoon weg op zo'n moment.
Dat is beter voor jullie en beter voor de persoon met borderline.
Niet meteen kwaad worden. En vergeet niet :

Zij wil je wel , alleen borderline wil je niet.


Bekijk het eens vanuit dat opzicht.  Wink
Gelogd
M
Gast
« Antwoord #9 Gepost op: 18 Februari, 2009, 16:29:11 »

Ik heb/had ook een vriendin met borderline bijde 22 Jaar. we zijn 2 Jaar samen geweest en in die 2 jaar is het 1x 3 maanden uitgeweest toen ze weer helemaal de weg kwijt was,begon ze weer te drinken en te blowen... en het is nu weer zover. ze kwam eerst naar me toe voor hulp van dat ze van me hield voor altijd en het haar spijt dat het weer zo ging en ze wou weer stoppen met blowen etc etc.. 2 weken heb ik weer hard gevochten voor haar en toen trok ik het ff niet meer en ging dus 1 dag ff weg naar me neef was op een zaterdag, toen ze opeens op msn zijn, het is beter als je niet meer komt want ik heb tegen je gelogen.... dus ik vroeg wat is er dan. toen kwam ze met dat ze met 2 van haar exen naar bed is gegaan in die tijd dat ze dus weer stoned was en de weg kwijt was.... ze zegt tegen mij dan ik kan hun niet los laten het zien vrienden.. en ze zegt ik kan geen relatie hebben ik verdien jouw niet... nu heb ik haar gister gebeld en was het allemaal weer heel vaag, en kreeg ik steeds ik weet het niet als ik wat vroeg... maar ze zij gister tegen me dat ze het op heeft gegeven, het vechten.... dus ja wat kan ik dan doen niks...... alleen toe kijken hoe ze weer alles kapot maakt ze luistert toch niet..
Gelogd
Pagina's: [1] 2 3   Omhoog
  Favorieten  |  Print  
 
Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006, Simple Machines LLC

(C)2003-2013, Bordie.nl All Rights Reserved.
Pagina opgebouwd in 0.206 seconden met 221 queries.