Hallo.
Ik schrik een beetje hoe je over een Borderliner praat.
Ik ben er zelf namelijk ook een.
Ik ben 21 en weet het sinds een jaar.
Ik ben hard bezig met me zelf.
En ook mijn man word hierin geholpen.
Want er mee leven is niet makkelijk.
Daar heeft u gelijk in.
Maar weglopen vind ik altijd de makkelijkste weg.
Soms wel beter.
Er bestaat tegenwoordig een training.
Die training noemen ze een vers training.
Daarin word een Borderliner geholpen met de Emoties woede pijn angst en wat er nog meer bij emotie hoort.
Het probleem bij een Borderliner is dat wij de emoties moeilijk in eigen hand hebben.
Het springt zo om en is ook enorm heftig.
Bij een (Normaal) mens zit de emotie op een niveau van 3 en bij een Borderliner zit dat niveau op 15 dat is een enorm verschil.
Bij vers word je legeert hoe je die emoties wel in bedwang kunt houden.
En ik moet eerlijk zijn het heeft effect.
Het word in het begin van de vers training erger omdat de emoties hoog op kunnen lopen.
Maar naar mate de training vordert zie je dat je je emoties beter in bedwang hebt.
Ik wil me niet verdedigen.
Maar ik wil u vertellen dat het voor ons Borderliners ook niet gemakkelijk is.
Wij zien hoe onze omgeving er op reageert.
En dat veel mensen de ziekte niet willen accepteren en het negeren.
Je kunt het niet negeren je moet het oplossen.
En wat uw kindje betreft.
Het is zeker niet makkelijk om een kindje op te voeden.
Daarom ben ik van mening dat ze hulp moet zoeken.
Ten eerste voor haar kind en ten tweede voor zich zelf.
Ik heb een dochtertje van bijna 3.
Als ik haar niet had gehad had ik nooit toegegeven aan een ziekte laat staan Borderline.
Laat staan me laten helpen.
Maar ik heb een ziekte voor mijn kind zou het gedrag worden als ik me niet had laten helpen.
En wat is belangrijker??
Mijn kind of ik??
Bij mij mijn kind.
Dat is ook de reden dat ik me heb laten helpen.
Het is heel belangrijk bij een borderliner dat ze zich zelf willen laten helpen.
Anders heeft het egt geen zin.
En ADHD of dat een jongens vorm van Borderline is ??
Mijn nichtje heeft het ook.
Ik denk niet dat het in verband staat.
Maar als u zekerheid wild kunt u beter navraag doen bij een GGD of bij uw eigen huisarts.
Ik wil u verder veel sterkte wensen.
Want gemakkelijk is het niet.
Maar onmogelijk??
Dat is iets wat in eigen hand ligt.
Groetjes Kim
Ik weet precies wat je meegemaakt heb, ik ben zo stom geweest om met mijn ex te trouwen. naar mijn idee om me vast tehouden, we kwamen er ook pas later achter toen het al te laat was.
Samen hebben we nog een kind ook, de arme schat had nooit geboren mogen worden. Mijn kind woont helaas bij dr moeder, en ik heb sterk de indruk dat mijn kind PASsyndroom aan het ontwikkelen is.
Ik ben op zijn minst 3 banen kwijt geraakt, heb een depressie gehad en zat diep in de schulden. Daar ben ik gelukkig vanaf, helaas niet van mn ex.
Maanden nadat ik weer mijn leven op orde had, vielen de puzzelstukjes op zijn plek. Ik begrijp nog steeds niet dat ik het zover heb laten komen, weglopen is toch wel een goeie optie. Had ik dat maar gedaan.
Voel me gebruikt/misbruikt op de meest verschrikkelijke manier, lullig om er later pas achter tekomen.
Moet wel zeggen dat niet alle boorderliners zo extreem zijn, dr zijn er ook bij die uitermate hun best met cursussen en therapie, toch hou ik ze liever op afstand.