Bordie.nl
Nieuws: Wij zijn op zoek naar nieuwe moderators. Lijkt het jouw wat om het team te komen versterken, klik hier
 
*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren. 25 April, 2024, 05:40:51


Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte


Pagina's: [1]   Omlaag
  Favorieten  |  Print  
Auteur Topic: Zusje  (gelezen 6303 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
annika
Gast
« Gepost op: 17 Mei, 2008, 09:31:22 »

Ik heb een zusje , ze is twee jaar jonger dan mij ...en altijd al een moeilijk kind geweest , met rare kuren en streken ....kon nooit echt pijl op haar trekken ..Ze was een schatje , een klein angstig onzeker meisje wat altijd bij mij in bed sliep . Eigenlijk heb ik me altijd al over haar ontfermd , ik was degene die haar in de gaten hield al wist ik nooit waarom .

Ze is nu 36 en nog steeds een klein , angstig en onzeker meisje ..
Jaren geleden heb ik drie jaar met haar samen gewoond , dat vond ze helemaal geweldig ....
We woonden in een groot huis met 7 katten , rookten iedere avond een blowtje en deden veel samen .

Ging allemaal prima maar zodra ik een vriendje had gooide ze de kont in de krib , werd ze chagerijnig , mijn vriendjes deugden niet en ik was maar stom bezig ....

Ze was en is een chaoot ( nu ben ik dat ook , ik heb adhd maar ik heb structuur en orde nodig zo ook in huis dus ik was altijd aan het schoonmaken en opruimen ) . Verwaarloosd haar huishouden in de perioden dat het niet lekker met haar gaat ..

Toen leerde ik mijn man kennen , en wonder boven wonder vond ze hem oke ..totdat ze door kreeg dat het erg goed tussen ons ging en dat ik zou gaan verhuizen . ze maakte ruzie met me om iets onbenulligs en heeft me toen in elkaar geslagen , de volgende ochtend kwam ze me doodleuk een ontbijtje op bed brengen .
Nog die week ben ik bij mijn ouders gaan wonen omdat ik me niet meer veilig in haar buurt voelde .

Drie jaar geleden stortte ze ( een jaar na het overlijden van onze moeder ) in ...het bleek dat ze hoge schulden had waar ze niet meer uit kon komen ...ze had een gokverslaving . Wij hebben haar toen geholpen uit de schulden te komen en een huisje te kopen .

Het leek goed te gaan ...maar haar wisselende stemmingen bleven ..sloeg zomaar om om eigenlijk hele onbetekende dingen  , moest soms wel een week nadenken waarom ik niets van haar hoorde ...

Vorig jaar augustus is ze op vakantie geweest met mijn vader , daarna kwam ze langs en ik vond haar reacties vreemd , ze keek me ook niet aan maar dacht er verder niet bij na .
Wij gingen op vakantie en kwamen terug . Viel me wel op dat ze bijna niet langs kwam of maar heel even ...

Een week later belde haar werkgever met de vraag of ik wist waar ze was . Zei dat ik wel even bij haar huis ging kijken ...dacht dat ze een slaaptablet te veel had ingenomen en nog lekker lag te slapen ..
Toen ik bij haar huis stond en zag dat haar scooter er stond ( die zou daar niet hebben moeten staan ) wist ik het .....
We hebben een raam los gebroken en ik ben met mijn man naar binnen gegaan ..ze lag boven , op de grond naast haar bed , in haar eigen braaksel en was helemaal koud en grauw . Ik dacht dat ze dood was maar toen gorchelde ze ...ze lag te stikken in haar braaksel .

Uiteindelijk heeft ze tien dagen in coma gelegen , heeft een erg zware longontsteking gehad maar heeft het gered . Ze is 7 maanden opgenomen geweest en sinds twee maanden weer thuis .
Haar stemmingen zijn erg wisselend , of supervrolijk en de hele wereld aan kunnen of ze loopt te huilen , weet het allemaal niet meer , begrijpt niet waarvoor ze nog vecht ..Twee weken geleden ook weer , weer voor een paar dagen opgenomen geweest , de boel kort en klein geslagen in de kliniek , weer teveel pillen ingenomen ...drie dagen later weer naar huis ..( geen andere optie ze mag de kliniek niet meer in ) ...en ineens is ze er dan ook weer ..

Nu gaat ze samenwonen met een man die ze net zes weken kend , en ook krijgt hij een kindje ( van zijn ex die het kind niet wil ) , een baby die nog geboren moet worden ..

Nu weten we dat ze adhd heeft maar in haar dossier staat ook Borderline ? Ik weet dat ze in het verleden zichzelf beschadigde , een drugsverslaving had , alcohol en een gokverslaving , erg onzeker is , bang alleen gelaten te worden ( en tegelijk alleen willen zijn ) ..erg wisselende stemmingen heeft , erg zwart / wit is , mensen niet vertrouwd dat moeten ze eerst verdienen ..geen vrienden heeft ( iedereen rend bij haar weg ) ..zelf haar buien totaal niet begrijpt en er ook geen grip op heeft ...alsof het knopje om gaat ...niet interesseerd haar dan ook nog en ze neemt dat heel impulsief teveel pillen niet denkend aan de gevolgen daar van ..
Borderline ?
Gelogd
moos6
****
Offline Offline

Geslacht: Vrouw
Berichten: 435


buig als het riet, buig maar breek niet!!


« Antwoord #1 Gepost op: 17 Mei, 2008, 10:04:26 »

Hoi Annika

Goh wat een moeilijke en vervelende situatie zeg voor je, wat ik eruit herken: let op ik ben geen arts,psysch. of iets< is echt Borderline....( in combi met iets anders ,kan ook nog he)
Ik zou zeggen blijf er voor haar zijn maar neem jezelf op tijd in bescherming en stel grenzen dit is wat een bps,er nodig heeft maar ook jullie heeft ze nodig en onvoorwaardelijke liefde want jah een bps,er vraagt er echt niet om om zo te zijn en te reageren.
Het is voor ons bps,ers ook erg moeilijk om al deze emoitionele "kuren"te beleven en te doorstaan zo ook te overwinnen....
Knap van je dat je je verhaal hier neer zet zo..
Ik denk dat je nog wel wat andere adviezen zo ook raad en medeleven van mede bps,ers hiero zal krijgen.
ieg alle begrip op deze site ...uit ervaring...
sterkte en een dikke knuffel knuffel knuffel
Gelogd

Laat gaan, laat ze gaan al die mensen die jou pijn hebben gedaan.....
Eens komen ze erachter wat ze jou hebben aangedaan.
Pagina's: [1]   Omhoog
  Favorieten  |  Print  
 
Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006, Simple Machines LLC

(C)2003-2013, Bordie.nl All Rights Reserved.
Pagina opgebouwd in 0.126 seconden met 69 queries.