Bordie.nl
Nieuws: Op bordie.nl respecteren, accepteren en nemen we elkaar zoals we zijn.
 
*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren. 29 Maart, 2024, 08:44:19


Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte


Pagina's: [1]   Omlaag
  Favorieten  |  Print  
Auteur Topic: Doorverwijzing van Psycholoog  (gelezen 9334 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Rian
Gast
« Gepost op: 29 Mei, 2008, 22:51:12 »

Net een super lang bericht getypt, per ongeluk met scherm weggeklikt.
Dus ik vat het even kort samen.
Ik heb een doorverwijzing gekregen van de GGZ naar afdeling borderline, in een andere stad. Mijn moeder is het hier niet mee eens (aangezien de reiskosten& ze wil niet dat er een label op me word geplakt en we dan nog steeds niet verder gekomen zijn).
Mijn vraag is dus: Kunnen ze me echt beter helpen bij zo'n afdeling?
Als ik dit namelijk wel doe kom ik WEER op een wachtlijst van ong. 4 maanden, wat ik dus net ook achter de rug heb (wacht dus nu al zo'n 6 maanden op psychologische hulp)

(ik ben trouwens 14 jaar en zit nu al zo'n 8 maanden in een depressie)

Hebben jullie advies?

Groetjes, Rian
Gelogd
vlindertje
*
Offline Offline

Geslacht: Vrouw
Berichten: 6204


En ook nog eens V.I.P.


WWW
« Antwoord #1 Gepost op: 30 Mei, 2008, 07:47:17 »

Hoi Rian,

Je bent 14 jaar. Dan kan er helemaal nog geen borderline vastgesteld worden!
Borderline in ontwikkeling kan pas vanaf je 16de vastgesteld worden. En vanaf je 18de jaar kan er pas borderline vastgesteld worden.
Daarbij borderline kan ook alleen maar vastgesteld worden dmv testen door een psychiater!

Als 14jarige kun je natuurlijk een depressie hebben, wat overigens verschillende oorzaken dan heeft. En natuurlijk moet je daar hulp voor krijgen.
Op mijn 14de had ik ook hulp van een kinderpsychiater waar ik gesprekken mee had. Maar diagnoses werden er verder niet gesteld, ja depressie dan.
Verder zou je beroep kunnen doen op jeugdzorg, hun zijn gericht op jongeren met problemen tot 18 jaar. Ik zelf denk dat je hier meer aan zou kunnen hebben, wanneer je hulp wil om uit deze depressie te komen.

Omdat je nog zo jong bent, daarbij midden in je pubertijd (wat ook niet altijd makkelijk is). Wat ik ermee wil zeggen, je bent nog steeds je zelf aan het ontwikkelen. Therapie gericht op borderline gaat dan niet werken.
Je moet stevig in je schoenen staan om deze therapie aan te kunnen.

Keuzes en dergelijke kan ik niet voor je maken. Maar dit is mijn kijk erop en wat ik weet. Ben ondertussen 26 en al genoeg meegemaakt aan psychiatrie waarbij ik een hoop kennis heb opgedaan.

Sterkte vlindertje
Gelogd

Ik heb zoveel dat ik kwijt moet, en zo weinig wat ik zeggen kan...

Het voelt raar, dat het goed gaat, het maakt me verdrietig, maar we blijven positief. Cheesy

Zij die het opgeven weten nooit hoe dicht ze bij hun doel waren!
clarissa de vries
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: 30 Mei, 2008, 10:58:04 »

het klopt inderdaad dat ze pas vanaf je 18de jaar borderline vast kunnen stellen. wel kunnen ze benoemen dat je dreigende borderline persoonlijkheidsontwikkeling hebt die je mogelijk kan belemmeren in je sociale en emotionele functioneren.
Gelogd
Rian
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: 30 Mei, 2008, 11:46:13 »

Ik weet het ook niet, Mijn moeder heeft de brief ontvangen met daarin de mededeling dat ik doorverwezen word naar die afdeling.
Gelogd
vlindertje
*
Offline Offline

Geslacht: Vrouw
Berichten: 6204


En ook nog eens V.I.P.


WWW
« Antwoord #4 Gepost op: 30 Mei, 2008, 12:45:54 »

Ik weet het ook niet, Mijn moeder heeft de brief ontvangen met daarin de mededeling dat ik doorverwezen word naar die afdeling.

Maar heb je dan een diagnose gekregen of dat niet? Ze kunnen nooit en te nimmer jouw een diagnoses geven via je moeder namelijk.
Dan kun je minder jarig zijn, maar dat kan niet. En als er geen borderline diagnose is, dan is het helemaal vreemd dat je naar een borderline afdeling gestuurd gaat worden. Undecided

Wat ik al schreef ben dan geen hulpverlener, maar dit is wel een hele vreemde situatie.

vlinder
Gelogd

Ik heb zoveel dat ik kwijt moet, en zo weinig wat ik zeggen kan...

Het voelt raar, dat het goed gaat, het maakt me verdrietig, maar we blijven positief. Cheesy

Zij die het opgeven weten nooit hoe dicht ze bij hun doel waren!
Pagina's: [1]   Omhoog
  Favorieten  |  Print  
 
Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006, Simple Machines LLC

(C)2003-2013, Bordie.nl All Rights Reserved.
Pagina opgebouwd in 0.12 seconden met 135 queries.