Bordie.nl
Nieuws: klik ook eens op de google ads op www.bordie.nl
 
*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren. 29 Maart, 2024, 10:53:02


Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte


Pagina's: [1]   Omlaag
  Favorieten  |  Print  
Auteur Topic: hoe moet dit verder?  (gelezen 8783 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
StIjNtJuH
Gast
« Gepost op: 14 September, 2008, 21:15:13 »

beste allemaal,

ik zit de laatste tijd een beetje met mn  handen in het haar, ik dacht vanavond ga ik wat forums afpluizen op zoek naar tips en antwoorden en ook een beetje mijn verhaal kwijt te kunnen. het punt is alleen: heel veel sites zijn verouderd of je ziet dat er die dag maar een iemand heeft ingelogt ofzow, en als je dan ierts gevonden hebt wat de moeite waard lijkt te zijn dan moet je wachten tot je verzoek tot aanmelding is goedgekeurd. gelukkig kan ik hier in de gastenhoek mijn ei al een beetje kwijt. het zit dus zo:

ik ben 24 jaar en ongeveer 2,5 jaar geleden ontmoette ik mijn vriendin/ex (dit verduidelijk ik derek nog) echt hoe moet ik het zeggen, 1 groot avontuur, ikzelf ben namelijk nogal rustig/teruggetrokken en ik houd niet van verandering. mijn vriendin daarintegen wil nooit dingen hetzelfde. dus we sluiten eigenlijk goed aan op elkaar dus een half jaar nadat ik haar had leren kennen woonden we opeens samen als vrienden. zij omdat ze een nieuwe woning nodig had en ik door de niet houdbare situatie thuis. ze voelde zich erg veilig bij mij wat mij een goed gevoel over mezelf gaf en haar een stukje veiligheid en geborgenheid gaf, dat was iets wat ze in haar leven niet heel veel heeft gekend. we deelden ook sporadisch het bed met elkaar maar ik zelf wou geen vaste relatie. ik wist wel dat ze veel problemen had en misschien als ik wist wat ik nu weet was ik er nieteens aan begonnen maar ze claimde me zo erg en maakte contact met andere vrouwen zo onmogelijk. toendertijd dacht ik, het valt allemaal wel mee en als ik me maar genoeg uitleg en geduld heb gaat het wel over, dit is gewoon een fase. jammergenoeg ben ik nu door schade en schande een hoop wijzer. hoe dan ook ik vond haar ook wel leuk en aangezien ze verder contact vrijwel onmogelijk maakte door snijden en drijgen met snijden wou ik het toch wel proberen. misschien niet de juiste beweegredenen maar ze deed ook veel voor me en als ze lief was was ze ook echt lief, eigenlijk alles wat ik wel in een meid zocht. nou de relatie ging best lang goed we zorgen goed voor mekaar we hadden een hoop lol maar ook diepe dalen met geld en kleine behuizing.
jeetje het is zo'n lang verhaal ik weet niet hoe ik het kort en bondig kan vertellen. hoe dan ook in het begion van onze relatie miste ik mijn exvriendin nog best wel erg waar ik erg veel van heb gehouden maar die door drugs en slechte vriendin als raadgever mij aan de kant had gezet en daar was ik best van ondersteboven. ik heb die op een avond dat ik haar een beetje miste een email gestuurd dat ik haar msite en dat ik haar heel graag terugwilde. op deze mail volgde een kort emailverkeer maet daarin niet de leukste woorden om te lezen als huidige vriendin, dit gebeurde dus toch. ik had mijn mailbox ingelogd open laten staan en zij had de mailtjes gelezen. dit was een dikke deuk in haar vertrouwen in mij. begrijpelijk. dit vertrouwen heb ik deels terug wetn te winnen en het ging een hele tijd goed. maar toen werd ik onbedoelt een beetje verliefd op een meisje van mijn werk, ik zal nooit zeggen dat het mn vriendin der schuld was maar ze was niet te genieten en maakte veel verwijten naar mij. en toen was deze meid er, die wel aardig tegen me deed, die in mij geintresseerd was dus dit streelde mijn ego wel (ik ben altijd best wel een rokkenjager geweest) en ik heb ook nooit de intentie gehad om haar ook maar met 1 vinger aan te raken want mijn plaats was bij daan ( mijn vriendin) mar het wekte wel mijn intressen en dit leidde tot een msn gesprek waarop erotisch videomateriaal werd verzonden. en alhoewel ik mezelf nu niet in een heel goed daglicht ga zetten wil ik jullie toch het hele verhaal geven; mijn vriendin was toen zwanger. ik weet het HEEL slecht. maar er was gewoon heel veel spanning en onzekerheid vanuit mijn kant en mijn oplossing voor dat was (voor daan) met vrouwen flirten en ze versieren omdat dat mij een gevoel van gewildheid en zelfvertrouwen gaf. aangezien ik een grote sloddervos ben een een dikke chaoot vond ze een chatlog hiervan en ze was boos. heel boos! niet heel gek maar ze wil nu van me af, althans dat zegt ze nu en dan ben ik weer welkom en dan weer niet. dan steekt de borderline echt de kop op en ik weet niet echt wat ik moet doen, ik wil haar en ik wil haar echt nooit meer pijn doen, ik wil het allerliefste dat we gewoon een gezinnetje zouden kunnen zijn, dus ik doe heel hard mijn best haar dat te laten zien maar ik weet niet o het zin heeft. de ene keer mag ik binnnen haar opgeworpen muren komen en dan besta ik wer gewoon niet. als we alleen zijn hebben we de fijnste tijd die je maar kan hebben maar zo snel er anderen bij zijn kom ik op de verschoppelingenstoel te zitten. mijn vraag is eigenlijk hebben jullie tips voor mij om het weer goed te maken met een borderline persoon? hoe win ik haar vertrouwen weer terug, is dit uberhaubt wel mogelijk? en ik weet dat het heel moeilijk is als buitenstaander er iets over te zeggen maar denken jullie dat ik  het moet blijven proberen? of denken jullie dat ik er maar achter aan blijf lopen en dat ik mijn tijd, en nog veel erger mijn gevoel en hart eraan opoffer? want het verscheurd me echt zoals het nu gaat. de snerende opmeringen, het gebrek aan vertrouwen. wat moet ik doen?
Gelogd
alleenzaam
Gast
« Antwoord #1 Gepost op: 15 September, 2008, 18:46:22 »

hoi, dit is dezelfde schrijver als het stukje hierboven alleen ik ben een beetje bang dat ze het terug gaat lezen in adresgeschiedenis en het een hoop poppenkast zou kunnen geven. man ik ben echt bang dat haar echt kwijt ben! dat is echt niet wat ik wil. ik zag dat een paar mensen het stukje gelezen hebben en ik zou graag reacties erop willen. wat denken jullie?

gr en met hoop op een spoedige reactie
Gelogd
marianne
*****
Offline Offline

Geslacht: Vrouw
Berichten: 1560


V.I.P natuurlijk!


« Antwoord #2 Gepost op: 15 September, 2008, 19:34:19 »

Hoi,

Om te beginnen wat maakt het uit als je vriendin je berichten zou lezen, als ik het goed begrijpt weet ze alles al wat er gebeurd is.

Als ik je verhaal zo lees, komen er een aantal vragen bij me boven, wat wil je om te beginnen van iemand anders horen? dat je vriendin niet van je weggaat? deze vraag kan namelijk niemand anders voor je beantwoorden dan je vriendin, ik snap dat het je op dit moment hoog zit, maar dan zal je echt met haar zelf moeten praten.


En nu je daadwerkelijke verhaal... moeilijk jij bent blijkbaar over haar grens gegaan met de contacten via computer, ik zou dit ook niet op prijs stellen in mijn relatie, zij dreigt blijkbaar met zelfverwonding om jou te krijgen waar ze wil, en blijkbaar heeft dit in het verleden gewerkt, dit gedrag is ook niet echt goed te praten.
Jullie gaan duidelijk over elkaars grens heen en willen dan ook nog dat je er begrip voor krijgt van de ander in een relatie moet je de grens van je partner respecteren en niet kijken hoe ver je daarin kan gaan!.
Als jij van je vriendin houd en haar niet kwijt wil dan zou je moeten stoppen met het opzoeken van andere spannende contacten en je aandacht op haar richten, het vertrouwen heeft een aardige deuk opgelopen werk daar aan, als iemand eenmaal het vertrouwen geschonden heeft is dat niet 12,3 weer opgelost, daar gaat tijd overheen borderline of niet.

marianne

Gelogd

Tja,..... ik ben weer een vipper
miet
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: 15 November, 2008, 03:01:42 »

hey,

ik denk dat je enerzijds nog niet klaar bent voor dergelijke verantwoordelijkheden, en hier eigenlijk ook niet klaar voor wil zijn.  Je gedrag verberg je niet echt goed-moest je het echt willen verbergen zou je geen 'sloddervos' zijn, of het helemaal gewoon niet doen.
ze is zwanger, en borderline of niet, ofwel kies je voor haar, ofwel niet..tkomt volgens mij allemaal neer op verantwoordelijkheid..je doet het klinken alsof het je allemaal 'overkomt' en je er zelf geen aandeel in hebt, of minstens een te verontschuldigen aandeel..en alsof de borderline of je vriendin het je moeilijk maken.  ofwel sta je er voor haar, en voor je gezin..ofwel niet.  Je weet het antwoord zelf, zeker diep in jezelf, .. handel ernaar..wat het ook is.  Want je gedraagt je onverantwoordelijk, en dit is niet het moment.
Gelogd
Pagina's: [1]   Omhoog
  Favorieten  |  Print  
 
Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006, Simple Machines LLC

(C)2003-2013, Bordie.nl All Rights Reserved.
Pagina opgebouwd in 0.129 seconden met 130 queries.