Bordie.nl
Nieuws: Welkom op Bordie.nl
 
*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren. 27 April, 2024, 04:51:50


Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte


Pagina's: [1]   Omlaag
  Favorieten  |  Print  
Auteur Topic: twijfel !!!  (gelezen 7255 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
anoniem
Gast
« Gepost op: 17 December, 2008, 11:20:11 »

Vraag aan het team van borderliner.nl:

Ik heb een kortstondige relatie gehad met een vrouw dit jaar echter heb ik mij in het begin nog nooit zo goed gevoeld bij een dergelijke relatie.
Na verschillende malen met haar samen te zijn geweest kwamen de eerst schreurtjes in haar karakter/gedrag. Ik kreeg door dat ze twee gezichten had en dat ze ontzettend veel loog. daarnaast had ze de relatie al 2x beindigd waarvan ik al zeker wist dat ze het niet wilde. Ik heb sterk het gevoel gehad dat ze veel van me hield, daarentegen kon ze agressief verbaal/non verbaal zijn gepaard gaande met woede die ze niet bij mij uite maar dat die wel aanwezig was. Ook is ze afstand gaan nemen van veel vrienden en familie waarbij ik ook nog het vermoeden heb dat ze aan alcohol en drugs verslaafd is tevens kwam ik tot de conclusie dat ik de eerst man was waar ze sex mee had gehad. Nu heb ik haar al maanden niet gezien maar weet dat ze verschillende sexuele relaties met zowel mannen als vrouwen heeft gehad. Ik maak mij ook heel veel zorgen waar ze mee bezig is! Hulp en medicijnen accepteert ze niet dat heb ik meerder malen bij haar aangegeven. Wie en wat kan z'n mooie vrouw helpen de omgeving van haar weet en ziet ook niet alles en ze gaat ver om zich in het extreme storten op allerlei gebieden.
Heb er zelf veel last van gehad dat ik haar los moet laten soms als ik haar zie of in de buurt ben waar ze woont heb ik er enige problemen om te zien wat ze zich zelf aandoet. Mijn vraag is tevens hebben ze het zelf wel door wat ze aanrichten en kan je haar verplicht laten opnemen?
Ik heb tevens het contact helemaal verbroken en wil liever geen contact met haar. Ik zou wel via vrienden het duidelijk willen maken maar weet niet of ze dit accepteren. Heb twijfels en ben toch wel ontzet over alles.

Anoniem
Gelogd
Goofy
*
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 3228


kwam, zag, en logde in..


WWW
« Antwoord #1 Gepost op: 30 December, 2008, 20:50:25 »

Hoi Anoniem,

Als eerste is het in Nederland heel erg moeilijk om iemand gedwongen op te laten nemen. Hier moet een rechter dan uitspraak over doen.
En de volgende vraag is dan ook als je iemand gedwongen laat opnemen is dit wel zo verstandig. Want als iemand zelf zijn/haar problemen niet wil/kan inzien dan is aan die problemen werken eigenlijk onmogelijk.

Denk, hoe moeilijk het ook zal zijn. Dat je als ze zelf haar problemen niet inziet dat ze ook niet zal veranderen. En dan kan je gaan "drammen" om haar de problemen in te laten zien. Maar meestal jaag je hier iemand verder mee in het harnas.

Je bent dus min of meer machteloos. En dan moet je bij jezelf te rade gaan wil ik zo verder of niet. Wees in ieder gavl duidelijk in je eigen grenzen!

Groetjes Goofy
Gelogd

Het voordeel van hoogtevrees, is dat je net zoveel spanning en vertier haalt uit een keukentrapje, als anderen uit een hele dag Six Flags.
maud
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: 06 Januari, 2009, 19:32:12 »

Dit verhaal is mij uit het hart gegerepen. Ik heb sinds ongeveer een half jaar een vriend. We houden zielsveel van elkaar. Maar elke keer knapte ik af omdat ik hem op leugens betrapte. Hij had echter altijd zo een vreselijke spijt en is zo een lieve man, dat we na verloop van tijd toch altijd weer vrede sloten.
Ook ik heb uiteindelijk met pijn in mijn hart tegen hem gezegd dat ik het niet meer kan (ben er via internet achter gekomen dat alles wat hij mankeert; obsessief sexgedrag, twijfel over sexuele geaardheid, liegen, woede, extreme blijdschap, impulsief, depressies, duidt op borderline).
Ik houd contact met hem, ik houd immers van hem, maar wat is dat moeilijk!
Steeds overweeg ik toch met hem verder te gaan, maar ik ga er kapot aan.
Het bezeert me om te merken hoe bang hij is mij te verliezen, maar hij kan niet behandeld worden voor hij verzekerd is en kan pas verzekerd worden als hij werk heeft, maar hij houdt het nergens langer dan een paar dagen uit, hoe hij ook zijn best doet.
Hij komt die viscieuse cirkel gewoon niet uit.
Gelogd
Pagina's: [1]   Omhoog
  Favorieten  |  Print  
 
Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006, Simple Machines LLC

(C)2003-2013, Bordie.nl All Rights Reserved.
Pagina opgebouwd in 0.112 seconden met 87 queries.