Bordie.nl
Nieuws: Op bordie.nl respecteren, accepteren en nemen we elkaar zoals we zijn.
 
*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren. 29 Maart, 2024, 08:10:47


Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte


Pagina's: [1]   Omlaag
  Favorieten  |  Print  
Auteur Topic: Voel me benauwd..  (gelezen 7847 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Denkertje
Gast
« Gepost op: 05 December, 2009, 21:24:50 »

Hallo allemaal,

Sinds kort ben ik via via met iemand in contact gekomen, deze persoon leek me op het eerste gezicht erg leuk (gewoon vriendschappelijk trouwens). Nu merk ik alleen dat ik het ontzettend benauwd krijg opeens, al na 2x gezien te hebben en een gezellig kopje koffie uit deze persoon zich erg intens naar mij toe. Ik weet toevallig dat deze persoon therapie heeft ivm bordeline problematiek.

Erg dubbel..aan de ene kant is het een enorm tof mens (wel zeer kwetsbaar, veel problemen)...aan de andere kant gaat deze persoon erg ver/diep in het zich uiten naar mij toe vind ik (vb. 'jij bent alles voor mij', 'zelden iemand zoals jij ontmoet'). Het gaat me iets te ver allemaal, want weet dat ik deze persoon hoe dan ook zal teleurstellen...wat ik ook zal doen vrees ik...
Hoe kan ik hier het beste mee omgaan, vind het lastig...
Gelogd
desenindra
*
Offline Offline

Geslacht: Vrouw
Berichten: 1136



« Antwoord #1 Gepost op: 07 December, 2009, 13:26:55 »

hallo Denkertje,,

Borderliners (tenminste niet allemaal) hebben moeite met relaties vriendschappelijk of een liefdes relatie..
als ze iemand hebben gevonden waar het mee klikt die ze begrijpt dan klampen ze zich daar aan vast..
Dat ze daarmee de ander verstikken hebben ze niet door want ze zijn doodsbang om het kwijt te raken....
ik zelf ben een borderliner die moeite heeft met relaties vriendschappelijk of liefdes daardoor weet ik maar al te goed hoe machteloos je je kan voelen als mensen je door je verstikkende gedrag je gaan verlaten want dat is juist iets wat je krampachtig probeert te voorkomen...
Wat ik prettig vind en dat is natuurlijk niet voor iedereen hetzelfde dat diegene zegt tegen mij dat het allemaal wat te snel gaat dat je eerlijk blijft tegenover jezelf en de ander..
Dat je wel contact wil en met elkaar om wilt blijven gaan maar niet zo benauwend als het nu gaat..
Ik denk dat je het best kan zeggen daarmee voorkom je dat het verstikkende gedrag erger word,want wij bordies zijn nu eenmaal een ster in aanvoelen dat iets uit je handen glipt daarmee verergert het gedrag van vastklampen,maar als je duidelijk aangeeft wat het met jou doet zonder aanvallend uit de hoek te komen kan je er best een hele leuke vriendschap aan over houden..
Want wij borderliners zijn ook mensen die behoefte hebben aan vriendschap en begrip..

Sterkte en laat je mij weten hoe het is uitgepakt???



Knuff desenindra
Gelogd

Aanbevolen Dagelijkse Hoeveelheid Drukte
Pagina's: [1]   Omhoog
  Favorieten  |  Print  
 
Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006, Simple Machines LLC

(C)2003-2013, Bordie.nl All Rights Reserved.
Pagina opgebouwd in 0.089 seconden met 73 queries.