Bordie.nl
Nieuws: Welkom op Bordie.nl
 
*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren. 29 Maart, 2024, 02:30:04


Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte


Pagina's: [1]   Omlaag
  Favorieten  |  Print  
Auteur Topic: heeft mijn kind borderline????????????????????????????????  (gelezen 8762 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
anoeschka
Gast
« Gepost op: 21 Augustus, 2009, 23:37:39 »

Hallo

Dit is voor mij de eerste keer op deze site. Ik ben een bezorgde moeder van een 13 jarige dochter.

Mijn dochter heeft in 5 min. tijd een melige bui en daarna boos, stil en dromerig. Als wij haar vertellen dat ze iets verkeerts heeft gedaan reageert ze alleen met oke en loopt weg.
Ze heeft veel huilbuien, is erg schikkerig, schreeuwt in haar slaap, zoekt veel bevestiging in alles, overdenkt iedere handeling, is erg negatief over haar figuur (1.60 meter/ 40 kg.) kan panisch reageren als ze een wondje heeft want dat is lelijk en oooo als ik maar geen littekens krijg. Ze is erg discriminatief op gezette mensen, buitenlanders enz. verleden jaar voor de zomervakantie wou ze de polsen doorsnijden omdat wij boos waren geweest op haar.

Als kind heeft ze een scheiding mee gemaakt toen ze 11 maanden oud was. Ze ziet haar vader nog steeds regelmatig.
In de leeftijd 2/3 heeft ze ons huis in de brand gestoken.
in de leeftijd 4 is ze zedelijk betast/misbruikt door een klasgenootje.

behalve nu mijn huidige man, gelooft iedereen dat ik me aanstel en dat het de leeftijd is. graag mijn vraag aan iedereen die bordeline heeft of iemand kent met bordeline, moet ik mij zorgen maken?Huh??


Bedankt
Gelogd
Goofy
*
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 3228


kwam, zag, en logde in..


WWW
« Antwoord #1 Gepost op: 24 Augustus, 2009, 09:42:07 »

Hoi Anouschka,

Op de leeftijd van 13 is het moeilijk om te kunnen zeggen of er borderline in het spel is. Je dochter kan ook heel heftig aan het puberen zijn. Vaak zie je in puberen ook de sympthomen van borderline, maar dit wil niet zeggen dat het zo is.

Heel officieel kan pas vanaf de leeftijd van 18 borderline worden vastgesteld. Onder die leeftijd noemen ze het borderline in ontwikkeling wat op het 18de levensjaar overgaat in borderline. Borderline in ontwikkeling word nog wel eens vastgesteld vanaf 16 jaar.

Het kunnen natuurlijk altijd borderline trekken zijn, maar 13 is te jong om het vat te kunnen stellen. Je kan natuurlijk altijd aan je huisarts vragen hoe met de situatie om te gaan en wie weet heeft je huisarts bruikbare tips waar je wat mee kan.

groetjes Goofy
Gelogd

Het voordeel van hoogtevrees, is dat je net zoveel spanning en vertier haalt uit een keukentrapje, als anderen uit een hele dag Six Flags.
LINDA KINDS-VAN DIJKE.
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: 16 September, 2009, 17:44:09 »

meiss,ga naar de huisarts en praat er met hem over.misschien kan je bij de ggz aangemeld worden zodat ze er therapie+begeleiding krijgt.misschien kunnen ze dan 1 diagnose stellen wat 't is en wat je er aan kan doen en leer je hoe je ermee om moet gaan.het is nu gissen of 't wel of g1 bps is.laat 't aan de deskundige over wat de diagnose is en ga er niet zelf mee aan de haal.als je 1 definitieve diagnose heb,ben je zelf ook gerustgesteld.en heb je meer rust.

groetjes,

linda.
Gelogd
Pagina's: [1]   Omhoog
  Favorieten  |  Print  
 
Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006, Simple Machines LLC

(C)2003-2013, Bordie.nl All Rights Reserved.
Pagina opgebouwd in 0.117 seconden met 100 queries.