Bordie.nl
Nieuws: Gebruikersovereenkomst herzien op 19-09-2009 m.b.t. de registratie.
 
*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren. 28 Maart, 2024, 22:11:24


Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte


Pagina's: 1 [2]   Omlaag
  Favorieten  |  Print  
Auteur Topic: borderline en egoïsme  (gelezen 28099 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Maite
*****
Offline Offline

Geslacht: Vrouw
Berichten: 700


bordie


« Antwoord #10 Gepost op: 19 September, 2009, 16:59:07 »

P.S. Ik zeg dus niet dat het ene probleem erger is dan het andere, alleen dat het verschillende problemen zijn met verschillende oorzaken en gevolgen.
Gelogd

As long as it's goodbye and knowing this is it, I have a little something to admit. It was nice fighting you, nice hating you, nice knowing I was aggravating you. Amazing but true, it was nice.
From now on I'll have no one to ruin my day.
Maite
*****
Offline Offline

Geslacht: Vrouw
Berichten: 700


bordie


« Antwoord #11 Gepost op: 19 September, 2009, 17:28:51 »

Iig sorry dat ik zo snel conclusies trok, snap het nu ook niet meer helemaal van mezelf. Ik denk dat ik een stukje van een situatie uit m'n eigen leven met een stukje uit deze situatie heb verward. Heb eens een pedofiele man ontmoet die mij steeds maar "knettergek" noemde, omdat ik, volgens hem net als zijn ex-vrouw, borderlinesymptomen heb en hij vond dat hem niks mankeerde, wat hij alleen maar baseerde op het feit dat hij nooit het lef had gehad om naar een psychiater te gaan (maar welke veertiger gaat er "zomaar" de hele tijd achter tienermeisjes aan zitten terwijl hem niks mankeert en gaat ook nog stalken als ze hem afwijzen-want op die leeftijd weet je toch nog niks, dus waar haal je het gore lef vandaan om hem af te wijzen.....Huh??) Hij noemde steeds voorbeelden over zijn ex-vrouw waarvan ik dacht: dat doen normale mensen ook... maar nee, alles aan haar was knettergek en kwam door haar borderline.
Het is niet alleen daardoor, maar ik ben daardoor wel feller geworden op mensen die "gekken" en "mensen" keihard van elkaar proberen te scheiden. Maar goed, dit verhaal leidt nergens heen, haal vooral de eerste zin eruit Tongue En denk vooral niet dat ik je nu als een pedofiel zie.
Gelogd

As long as it's goodbye and knowing this is it, I have a little something to admit. It was nice fighting you, nice hating you, nice knowing I was aggravating you. Amazing but true, it was nice.
From now on I'll have no one to ruin my day.
laura
Gast
« Antwoord #12 Gepost op: 19 September, 2009, 19:42:07 »

Bedankt voor je excuus en bij deze is het aanvaard.
Emotionele reactie's zijn vaak beïnvloed door onze ervaringen, andersom heb ik de ervaring met mijn vriendin dat ze altijd doet alsof wat zij meegemaakt heeft veel erger is dan wat een ander heeft.
Alsof je gebeurtenissen op een weegschaal kan leggen om te zien welke 'zwaarder' is.
Waar het uiteindelijk om gaat is hoe je er in het hier en nu mee omgaat. Daar heb ik tijdens mijn therapien echt veel aan gehad, niet alleen gaan zoeken naar de oorzaak en wat er allemaal is misgegaan maar vooral kijken wat je er vandaag mee kan en in de toekomst
Dat mijn ervaringen zich vooral afspeelde in mijn volwassen leven had ik nooit bij stil gestaan, is idd een verschil mijn persoonlijkheid was toen al grotendeels gevormd.

Maar jouw laatste zin sprak me erg aan, Hoeveel levert de relatie op tegenover wat het me kost.
Ik denk dat bij mijn ineens het gevoel ging overheersen dat het mij teveel kostte
Het menings verschil was maar een kleinigheidje maar wel die beroemde druppel.
En het kwam ook voort uit ergenissen van mij naar haar toe.Haar reactie daarop was wegblijven en niets meer laten horen en later dat ik haar tijd moest geven en dat ze als het haar uitkwam er over wilde praten.

Gister dacht ik nog, zou ik een bos bloemen halen en langsgaan, maar ik weet van mezelf dat ik het uitgepraat wil hebben, ik kan niet net doen alsof er niets gebeurt is.
Maar ja ruzie kan ik ook niet tegen vind het zo zonde, het leven is al zwaar genoeg voor iedereen.

 

Gelogd
utrecht
Gast
« Antwoord #13 Gepost op: 18 December, 2009, 17:05:35 »

Hallo, Wat knap dat jullie je verhaal zo open en eerlijk vertellen. Ik wil daarom even reageren op jullie verhalen. Ik heb een vriend die bordeliner heeft. we hebben best wel een hechte vriendschap (gehad)We gingen er goed met elkaar om tot dat we conflicten met elkaar kregen. Hij zit nu opgenomen wat ik vreselijk vind voor hem, hij weigerd ieder contact met mij en geeft mij de schuld van zijn opnamen.en heeft mij erg zwart gemaakt. Ben vreselijk kwaad geweest op hem, todat mij duidelijk werd gemaakt dat dit bij zijn ziektebeeld hoord.Ik heb zijn behandelaars gezegd dat ondanks dat hij mij erg heeft gekwest dat de deur hier open blijft staan voor hem. Maar ik begrijp wel erg goed als iemand je vreselijk kwest dat je daar erg kwaad over bent. Ik probeer de dingen die zijn gebeurd los te zien van de persoon. Ik hoop erg dat ook mijn vriend gaat inzien dat ik het beste met hem voor heb gehad.
Gelogd
Pagina's: 1 [2]   Omhoog
  Favorieten  |  Print  
 
Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006, Simple Machines LLC

(C)2003-2013, Bordie.nl All Rights Reserved.
Pagina opgebouwd in 0.109 seconden met 98 queries.