Bordie.nl
Nieuws: Op bordie.nl respecteren, accepteren en nemen we elkaar zoals we zijn.
 
*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren. 18 April, 2024, 23:35:41


Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte


Pagina's: [1]   Omlaag
  Favorieten  |  Print  
Auteur Topic: Kan iemand mijn vragen beantwoorden?  (gelezen 10230 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Nala
Gast
« Gepost op: 02 Oktober, 2008, 20:27:26 »

Hallo iedereen,

Ik studeer Sociaal Pedagogische Hulpverlening en voor een vak op school moet ik twee mensen interviewen die een naaste hebben die borderline heeft. Ik hoop dat iemand mij hiermee kan en wil helpen.

Dit zijn mijn vragen:

Wat betekent u voor de borerliner? (dus: bent u een moeder, vader, zusje, broertje, vriend, vriendin, opa, oma, etc.?)
Hoe kwam u erachter dat die persoon borderline heeft?
Hoe reageert u op een zelfmoordpoging?
Met welke disciplines kom je allemaal in aanraking wanneer je wordt behandelt voor borderline?
Wat zijn de gevolgen voor de omgeving van een borderliner ?
Wat zijn de gevolgen voor u?
Wat verandert er allemaal voor de familie en vrienden?
Hoe reageert u op impulsiviteit?
Hoe worden borderliners overgehaald om therapie te volgen, zijn  hier bijvoorbeeld bepaalde tactieken voor of is dit meestal vrijwillig?
Wat doet u met een BPS’er die stemmingswisselingen heeft?

(Sommige vragen zullen misschien niet van toepassing zijn voor u, maar dat komt omdat ik dezelfde vragen moet stellen aan iemand die ervoor heeft gestudeerd om BPS'ers te behandelen)

Ik hoop dat iemand tijd kan maken om deze vragen voor mij te beantwoorden!

Groetjes!
Gelogd
rob
Gast
« Antwoord #1 Gepost op: 08 Oktober, 2008, 19:56:17 »

hoi ik ben rob eb heb 12 jr relatie met borderliner gehad sinds jan 2008 beeindigd met heeel veel spanning en het ergste is je houdt nog steeds van elkaar maar weet dat er geen toekomst is. er staat een vreselijke ziekte tussen 2 personen in wat alles kapot maakt.

ik was dus haar vriend zij had 2 kids van haar ex

ik kwam er pas achter nadat het UIT was dat ze bordeline had omdat ik uit was met een psygologe, en mn verhaal vertelde, zij wist er alles van.

zelfmoordpoging heeft ze nooit gedaan, ze had 2 kids waar ze van hield , dat hield weg van het idee, wel vaak enorm depressief

ze ontkend borderline te hebben toen ik haar ermee confronteerde, ik was de schuld van alles, ik was overal de oorzaak van.

een borderliner is nooit saai, je kan er de leukste momenten mee hebben, maar als ze dr zin niet krijgt, komt de duivel naar boven.
de omgeving wordt geconfronteerd met enorme ruzie's

de gevolgen voor mij waren dat ik moest besluiten ondanks dat ik (nog steeds) van haar hou en haar kids, de relatie moest beeindigen. er valt ECHT NIET mee te leven, wat je ook doet, weggeeft of haar gelukkig probeert te maken, in een depressie maakt niets haar gelukkig.

ik kon redelijk met haar impulsieteit over weg omdat ik een heel rustig karakter heb, maar moeilijk was het wel iedere keer ruzie's proberen te omzeilen.

therapie wil ze niet, zij mankeert niets alles ligt aan mij, zij ziet alles vanuit haar gezichtsveld, als ze boos wordt vanwege een druppel gemorste koffie, en ze gooit een soepbord naar me hoofd, ben ik de schuld dat zij boos is, snappie ?


ps sta al eerder in het gastenboek zie ROB , misschien dat je daar ook info uit op kan halen.

p.s. las iets over drugs en drank , nou daar lustte ze ook wel pap van zowel de drank als de xtc pillen tijdens het uitgaan, later ben ik ook mee gaan doen, door die pillen werden haar depressies door gebrek aan serotinine nog groter volgens mij. een borderliner is in ieder geval geen saai persoon , dat is wel weer het leuke.

gr. rob







Gelogd
leona
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: 20 Oktober, 2008, 02:30:22 »

Er valt ECHT NIET mee te leven?
sorry maar dat is wel weer heel erg alles op één berg gegooid...
Gelogd
spa
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: 17 November, 2008, 20:26:30 »

denk dat er zeker mee te leven is, mits je zelf de nodige afstand houdt op bepaalde momenten.
denk ook dat het van belang is je eigen grenzen heel goed te kennen en dicht bij het zelf te blijven hoe moeilijk ook.

liefs spa
Gelogd
Nala
Gast
« Antwoord #4 Gepost op: 15 Februari, 2009, 00:12:59 »

Hoi Rob, een beetje laat, maar erg bedankt voor je reactie. Ik vind het erg vervelend voor je hoe het is afgelopen met je relatie en wens je succes.

Groetjes, Nala
Gelogd
Ron.....
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: 28 Februari, 2009, 00:44:13 »

Hey die rob, heb zelf ook last van dit (drama) gebeuren al kan ik het goed in de hand houden en kan begrijpen in de 2 topics hoe dwars en hoog dit zit bij je. Kan goed merken dat je het helemaal gehad hebt met borderliners. Geef de jaren een plek en bouw een nieuwe wereld op voor jezelf.

sterkte..

Vgr Ron
Gelogd
Pagina's: [1]   Omhoog
  Favorieten  |  Print  
 
Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006, Simple Machines LLC

(C)2003-2013, Bordie.nl All Rights Reserved.
Pagina opgebouwd in 0.143 seconden met 166 queries.