Bordie.nl
Nieuws: Op bordie.nl respecteren, accepteren en nemen we elkaar zoals we zijn.
 
*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren. 18 April, 2024, 23:35:41


Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte


Pagina's: [1]   Omlaag
  Favorieten  |  Print  
Auteur Topic: Kan iemand mijn vragen beantwoorden?  (gelezen 10230 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Nala
Gast
« Gepost op: 02 Oktober, 2008, 20:27:26 »

Hallo iedereen,

Ik studeer Sociaal Pedagogische Hulpverlening en voor een vak op school moet ik twee mensen interviewen die een naaste hebben die borderline heeft. Ik hoop dat iemand mij hiermee kan en wil helpen.

Dit zijn mijn vragen:

Wat betekent u voor de borerliner? (dus: bent u een moeder, vader, zusje, broertje, vriend, vriendin, opa, oma, etc.?)
Hoe kwam u erachter dat die persoon borderline heeft?
Hoe reageert u op een zelfmoordpoging?
Met welke disciplines kom je allemaal in aanraking wanneer je wordt behandelt voor borderline?
Wat zijn de gevolgen voor de omgeving van een borderliner ?
Wat zijn de gevolgen voor u?
Wat verandert er allemaal voor de familie en vrienden?
Hoe reageert u op impulsiviteit?
Hoe worden borderliners overgehaald om therapie te volgen, zijn  hier bijvoorbeeld bepaalde tactieken voor of is dit meestal vrijwillig?
Wat doet u met een BPS’er die stemmingswisselingen heeft?

(Sommige vragen zullen misschien niet van toepassing zijn voor u, maar dat komt omdat ik dezelfde vragen moet stellen aan iemand die ervoor heeft gestudeerd om BPS'ers te behandelen)

Ik hoop dat iemand tijd kan maken om deze vragen voor mij te beantwoorden!

Groetjes!
Gelogd
rob
Gast
« Antwoord #1 Gepost op: 08 Oktober, 2008, 19:56:17 »

hoi ik ben rob eb heb 12 jr relatie met borderliner gehad sinds jan 2008 beeindigd met heeel veel spanning en het ergste is je houdt nog steeds van elkaar maar weet dat er geen toekomst is. er staat een vreselijke ziekte tussen 2 personen in wat alles kapot maakt.